פיגוע דקירה בגבעת המבתר: בחור ישיבה נפצע קשה

איתי גדסי 3 Comment on פיגוע דקירה בגבעת המבתר: בחור ישיבה נפצע קשה

בשבת אחרי הצהרים התרחש אירוע דקירה בירושלים: בחור ישיבה כבן 20 נפצע קשה ופונה לבית החולים שערי צדק | שוטר מתחנת שלם זיהה את המחבל החשוד במגרש בשכונת שמעון הצדיק חתר למגע עמו, ולאחר שנופף לעברו עם הסכין ירה בו ופצע אותו קשה

צילום: דוברות המשטרה
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בסמוך לשעה 16:15, התקבל במשטרה דיווח על דקירה של הולך רגל בכביש בר לב- ששת הימים בירושלים. החשוד דקר עובר אורח באמצעות סכין ונמלט מהמקום. מהמקום פונה פצוע באורח קשה (עפ"י גורמי רפואה) ופונה לטיפול רפואי בבית החולים. כוחות משטרה גדולים בפיקוד מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, הגיעו למקום בתוך זמן קצר, סגרו את זירת האירוע והחלו סריקות אחר חשוד במעשה.

מדובר בבחור ישיבה, צעיר חרדי, כבן 20 נפצע קשה שצעד סמוך לתחנת הרכבת הקלה בגבעת המבתר. המחבל החשוד, נער ערבי בן 16 מענתא, בעל תעודת זהות ישראלית, נמלט מהזירה – ונתפס כעבור זמן קצר בשכונת שייח' ג'ראח, בתום מרדף שכלל ירי לעברו.

מסתבר כי זמן קצר לאחר שהכוחות סגרו את זירת הפיגוע ופתחו בסריקות, שוטר מתחנת שלם זיהה את המחבל החשוד במגרש כדורגל שכונתי, על פי תיאור שהופץ ברשת הקשר. השוטר קפץ מעל הגדר וחתר למגע עם הנער החשוד. בשלב מסוים הנער הסתובב לכיוון השוטר, תוך שהוא מניף בידו חלק מהסכין שנשברה ככל הנראה קודם לכן. השוטר שחש בסכנת חיים ירה לעברו ונטרל אותו. במגרש הכדורגל היו באותה שעה עוד כמה עשרות נערים ערבים שהיו עדים לאירוע החריג.

מדוברות המשטרה מחוז י-ם נמסר כי שוטר מתחנת שלם של מחוז ירושלים זיהה את המחבל החשוד בדקירה עם חפץ בידו באזור שייח׳ ג’ראח. השוטר ביצע אחריו מרדף שבמהלכו החשוד הסתובב לכיוונו עם חפץ בידו. השוטר שחש סכנת חיים ביצע ירי וניטרל אותו. וכי מיד לאחר מכן קיים מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן הערכת מצב בזירת האירוע ומנחה על המשך הפעילות המבצעית והחקירתית הנדרשת.

מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי, שיבח  את כח המשטרה ממחוז ירושלים שהביא תוך זמן קצר לניטרול המחבל שביצע את פיגוע הדקירה היום בדרך בר לב בירושלים: ״מרגע הדיווח על הפיגוע בירושלים פעלו שוטרי מחוז ירושלים במטרה להביא למעצר מהיר של המחבל בכדי למנוע ממנו להמשיך לדקור יהודים ברחבי העיר ולהביא למעצרו . אני רוצה לשאת תפילה להחלמת הפצוע מהפיגוע ומי ייתן ויתגבר על הפציעות במהרה".

עוד הוסיף: "אני רוצה להודות למפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג׳מן שמפקד על הכוחות בשטח מידי יום בתקופה של רגישות ביטחונית גבוהה ופעם אחר פעם מוביל את המחוז לסיכול פיגועי טרור ולכידת מחבלים. שיידע כל מחבל כי דמו בראשו וכי ידה הארוכה של משטרת ישראל תגיעה אליו. אני מבקש שוב לחזק את ידי מפקד המחוז , שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג״ב הנמצאים כבר שבועות ארוכים בכוננות גבוה ושומרים על בטחון הציבור בעיר״

יוסי גוטסמן, דובר שערי צדק מסר עם צאת השבת כי "ליחידת הטראומה במרכז הרפואי שערי צדק הגיע פצוע הפיגוע בגבעה הצרפתית. הפצוע במצב קשה אך יציב. לאחר טיפול ראשוני ובדיקות הדמיה הועבר לחדר ניתוח".



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    איפה התגובות של הרמטכ"ל ושל הראש ממשלה?
    רק שהיהודים פגעו בחיילים היה תגובות קשות
    (אני ח"ו לא בעד לפגוע בחיילים להיפך זה מעשה חמור מאוד, רק אני מעלה את העניין שהתגובות על פיגוע ע"י ערבים זה כאילו מובן מאליו )

  2. 2

    חברים להצטייד בנשקים ולנטרל מחבלים כל פינה סכנה.

  3. 1

    לאברהם- אומר את האמ ת העצובה.. כשערבים פוגעים ביהודים ,אז החכים משמאל בעיקר וגם תשקרת השמאל ,מקבלים את זה ממש ב"טבעיות". ולכן הם לא מתרגשים…